I could hug you for hours

I dessa jultider minns jag hur jag som litet barn var förväntansfull och full av iver över julen. Julen var den största händelsen på hela året. På julaftonsmorgonen klämde jag på julklapparna som låg i en hög under granen. Jag försökte lista ut vad som gömde sig bakom inslagspappret. När tomten äntligen kom tog jag blygt honom i handen. När han sedan gått fick jag till slut öppna paketen. Glädjen var fullbordad.


Lite så här kände jag även i år. Innan julen kom hade jag inte några höga förväntningar men när hela släkten äntligen stigit in genom dörren och när alla julklappar låg under granen kände jag mig som sju år igen. Jag kände en längtan efter att Kalle Anka och julklappsutdelningen skulle börja. Jag kände samma iver som när jag var liten. Kanske berodde det på att jag var omringad av världens bästa människor? Människor som jag tycker väldigt mycket om!


Julen handlar om omtanke, kärlek och vänskap. Trotts att julen för mig inte behöver vara perfekt blev det här en nästintill perfekt jul. Tack min kära släkt för jättefina presenter och härligt sällskap! Utan er hade det inte blivit en julafton som denna <3


Kommentarer
Postat av: Annelie

Du är ju bara bäst. Så fint skrivet. Kram

2012-01-03 @ 11:35:34
Postat av: Louise

Tack mamma! Älskar dig

2012-01-03 @ 16:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0